maandag 18 april 2016

Themadag #83: Zomaar / Creaweekend

Nou, het was weer een feestje op de beurs in Rijswijk afgelopen zaterdag. Qua parkeren was het druk (drie beurzen tegelijk), op de beurs was het gemoedelijk en prima te doen. Ik was er samen met mijn moeder en we hebben heerlijk gesnuffeld bij alle kramen. Mijn buit:



Ik koop voor het super stevig vastplakken van papier in de hoeken altijd rode sticky tape, omdat lijm bij mij gaat bobbelen of het papier krom trekt. Sticky tape is vrij prijzig, op de beurs betaal je voor een brede rol van 9 mm vaak €2,50. Nu was ik bij een grote kraam van een Engels man en daar lagen 8 rollen voor €10,00! Hij wilde mij wel als nieuwe klant en hij zei dat ik niet zoveel moest betalen. Hij koopt groot in en er zit bij zijn rollen geen verpakking, bladiebla, besparing op kosten. Ik ben niet zo handig met verkooppraatjes, maar hij wilde een van mij duur gekochte rolletjes wel ruilen voor twee rollen van hem (ander kleurtje, goede plak, meer tape op een rol). Nu moet ik natuurlijk testen hoe het materiaal is. Wordt vervolgd. ;-) Gisteren heb ik met mijn moeder onze nieuwe spulletjes ingewijd, dat zien jullie binnenkort weer verschijnen op mijn blog.

Zo, zijn jullie er nog? ;-) Gauw over naar de kaartjes van vandaag!

Ik maak niet zo heel vaak kaartjes met de tekst 'zomaar', terwijl daar in mijn verkoopkring wel heel veel vraag naar is. Dus mijzelf maar eens aan het werk gezet met een aantal algemene teksten en mooie papiertjes. Na de washitape en de CAS-fase, zit ik nu in een papiertjes-fase. Dat wisselt elkaar hier dus lekker af. :-) Met sketches van Pinterest maakte ik vrij eenvoudige kaarten, want er moesten er een hele hoop komen. Op één dag kon ik hierdoor negen kaarten maken, hoppa!










Op naar de categorie beterschap, condoleance, verhuizen en trouwen... die moeten ook weer nodig aangevuld worden met nieuwe kaarten!

24 opmerkingen:

  1. Haha, ik moest even hardop lachen om je tape-verhaal ;-). Ik gebruik trouwens de tape uit onze favo winkel die begint met een A. Daarmee beplak ik de randen en smeer dan in het midden enkele dunne krabbels met fotolijm van de leuke winkel die begint met een H, zo kan ik nog een beetje schuiven zonder de randen neer te laten... Ik vind je kaartjes superleuk! En zoveel! Wauw! Ik krijg de laatste tijd trouwens vaak de vraag voor "blanco" kaarten zonder tekst: moeilijk! (Vind ik)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tape van de Action is veranderd merk ik en plakt nu een stuk minder goed. Als mijn kaarten een langere poos bewaard blijven, vallen ze na een jaar gewoon uit elkaar! Dus ik gebruik nu echt goede tape. Hetzelfde gebeurde met fotolijm van de Hema. Sinds die ingrediënten zijn aangepast (voorheen was het hele fijne lijm, grijs wit verpakking) gebruik ik die ook niet meer. Stinkt enorm en de restjes lijm zijn niet meer fijn weg te halen. Dus nu gebruik ik fotolijm van de Action, die is prettiger, net als jij i.c.m. dubbelzijdig tape voor achtergrond papier.

      Verwijderen
  2. Ja, heerlijk he, zo'n leuke buit op de beurs!! Ben benieuwd hoe je tape bevalt...
    Je kaartjes zijn super, negen nog wel. Dat zet zoden aan de dijk!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend mooi kaarten!!
    Ik ben benieuwd hoe de rollen plakken! Liefs Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke aankopen heb je gedaan. En wat een super serie kaarten heb je gemaakt.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn stuk voor stuk hele mooie kaarten. Leuke aankopen heb je gedaan en ik ben ook benieuwd naar het tape.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke kaarten heb je gemaakt zeg! En wat heb je mooie dingen gekocht! Maar wat gaat er mis bij jou met de dubbelzijdige tape van de action? 0.39 cent de rol en gaat hier nooit wat mis mee. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De plaklaag vind ik niet sterk genoeg, helemaal de rollen van tegenwoordig niet. Op het moment van opplakken gaat het nog wel, maar als de kaarten in mijn kaartenbak staan laat het na een poosje toch los..

      Verwijderen
  8. Altijd leuk, zo'n beurs mét nieuwe aankopen. Ben benieuwd naar je tape. Lijkt een koopje, hopelijk is het dat ook ;) En dan in één dag negen kaartjes! Ik vind het een topprestatie. Hele leuke reeks.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie collectie kaartjes heb je weer gemaakt! Super leuk allemaal, één voor één :) Leuk plak verhaaltje! haha... Ik koop ook voor grotere projecten altijd sticky tape! Maar voor mijn kaartjes ga ik toch nog altijd voor de action tape ;) Hij kleeft inderdaad niet zo sterk meer als vroeger maar toch blijven mijn projectjes die al jaren op de kast staan hangen :) hahah...
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige serie kaarten heb je gemaakt. Stuk voor stuk zijn ze prachtig en helemaal af!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent goed geslaagd op de beurs! Zulke mooie spulletjes :) Wat lief dat je jouw dure tape om mocht ruilen voor twee rollen van hem en je hebt een nieuw adresje ;) Negen super leuke zomaar kaarten Miranda! Die zullen de verkoop bak uitvliegen denk ik ;)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat de beurs weer zo geslaagd was! Je buit ziet er goed uit, heel veel plezier ermee. Best een apart verhaal van die Engelsman... ben benieuwd wat je ervan vindt.
    En je kaartjes... meid!! Goed bezig geweest en ze zijn stuk voor stuk gaaf! Die zul je niet lang hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke nieuwe aankopen! Ik ben benieuwd wat je er de komende tijd mee gaat maken! De kaartjes de je nu laat zien zijn ook erg leuk. Leuk idee ook om een vlinder te stansen uit vlinderpapier!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Miranda, Je hebt maar liefst 9 prachtige kaartjes gemaakt....schitterend!
    En wat heb je leuke nieuwe spulletjes gekocht...wauw! Ik gebruik altijd dubbelzijdige tape van Boekenvoordeel.....die laat ook niet los.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat je samen met je moeder zo genoten hebt van de beurs. Veel plezier met je nieuwe spulletjes. Wat heb je negen prachtige kaarten gemaakt, hele mooie kaarten en zo divers. Super.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goeie buit, leuke en handig, bruikbare spulletjes! En wat een mooie serie kaartjes, gaaf hoor!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekker bezig! Gave serie, vooral die eerste twee vind ik erg gaaf met dat papier! heerlijke buit op de beurs heb je gescoord, mooie sentiments van Altenew! Gaaf merk hè? Ik wacht op mijn allereerste stempel ervan, een daisy. Hopelijk is ie snel binnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je laat ons wel ff zomaar een hele serie geweldig leuke kaartjes zien ;o)
    Zelf ben ik ook een grootgebruiker van de rode sticky tape, dus ik ben ook wel heel benieuwd naar je ervaring met de goedkoper variant. Verder gebruik ik de Alleslijm van de Action. Ik heb de ervaring, dat fotolijm naar verloop van tijd nog wel eens los wil laten.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow Miranda! Goed bezig zeg! Wat een leuke buit (toffe enveloppen!) heb je gescoord. En wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt, en veeeeel! Ik hoop zaterdag een aardige productie te kunnen draaien, want in mei sta ik met mijn moeder op een hobbymarkt om onze kaartjes te verkopen. Wel zo leuk om een aardig voorraadje te hebben dan, toch? :). Bedankt voor de inspiratie in elk geval! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wauw Miranda wat een leuke serie. Ook ik zag dat het tape na een paar weken losliet, dus plak er nu extra tackey glue op.
    groetjes, Afke

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!