zaterdag 20 februari 2016

Themadag #81: Eline's monkeys

Ze zijn al even aan het slingeren, maar hier zijn ze dan: de aapjes! Ik ben fan. Het maken van leuke kaarten voor een kinderverjaardag wordt een eitje met deze ondeugende beesten, maar geboortekaarten zijn natuurlijk ook enig met een apenkop er op!






De laatste twee kaarten maakte ik toen mijn moeder hier gezellig kwam knutselen. We zouden allebei met de apen aan de slag gaan en zij vroeg mij de mal van de romper er ook bij te pakken. Dus ik: "wat een leuk idee, de aap op de romper!", maar dat was haar bedoeling helemaal niet! Geeft niet, maar ik had wel meteen een leuk idee. ;-)

Ps. Hebben jullie nog een tip voor moeders die niet tegelijk kunnen kletsen en knutselen, zonder materiaal spontaan te laten verdwijnen? (Ze leest mee, hoi mam!) Ze doet de verdwijntruck voornamelijk heel onschuldig op de grond, maar af en toe... Mijn moeder belde een paar dagen later op dat ze een onderdeel van de apenkop-mal kwijt was. Help! Ik heb heel braaf de vuilniszak uit de kliko gehaald, de zak open gesneden en alle knutselrestjes minutieus doorzocht met handschoenen maar helaas... niets gevonden. Ze gooit nog wel eens iets weg zonder het door te hebben, maar gelukkig kwam na een nieuwe zoektocht tussen haar eigen spullen tóch het onderdeel nog naar boven. Hij zat verstopt tussen haar gebruikte vellen papier. Slecht voor je hart dit soort fratsen. ;-)

Gebruikte materialen:
- Aap: Eline Pellinkhof (Eline's monkey)
- Papier: Eline Pellinkhof ( Eline's babies boy)
- Sterren: My Favorite Things
- Tekst: Joy!Crafts / Els Brigé ('t is je verjaardag) / CraftEmotions / Marianne Design
- Romper: My Favorite Things

35 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk allemaal , stuk voor stuk . Grappig verhaal van je mama . 😄
    Liefs Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tofe reeks weer.
    Ik heb aan de muur boven mijn knutseltafel een paar strken magnetisch kleefband geplakt, kan daar de malletjes aanhangen terwijl ik bezig ben. Zo raken ze nergens tussen..(bijna nooit toch...)
    Groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk geworden, Miranda. Een super gave serie kaarten, joh! Enne...wat een apenstreek van je moeder :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke afwisselende kaarten heb je gemaakt! Heel erg leuk! En die kop op het rompertje is superschattig Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Miranda, leuke serie kaartjes! De aapjes-mal is idd. erg geschikt voor kinder en geboorte-kaartjes. Fijn weekend! Groetjes, Miranda v.d.W.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag de kaartjes gemaakt worden en vond ze al zo leuk. Ja en die apenstreken........ik zeg verder maar niets. De tip van Nancy is zo gek nog niet. En Miran....nog bedankt voor het zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze vrolijk en geinig, die aapjes zijn enig. Daar word je vrolijk van.
    Gezellig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn deze kaartjes leuk! De aapjes staan heel hoog op mijn verlanglijstje, gelukkig ben ik bijna jarig :-) Ik vind de eerste kaart het allerleukst, met de slingerende aapjes. Maar de andere kaarten zijn ook helemaal perfect!
    Pfoeh, wat een spanning hebben jullie meegemaakt. Ik heb het een keer gehad met de konijnenmal, daar was ook een onderdeel van kwijt. Gelukkig heeft mijn moeder hem later weer gevonden (het gaat hier andersom, zoals je ziet). Sindsdien bewaar ik mijn mallen in magneetmappen en stop ze direct na gebruik erin terug...
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuke serie! Gezellig om samen met je moeder te freubelen. Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een superlieve leuke serie kaartjes Miranda! Haha, dat van je moeder herken ik zelfs ;) Gebeurt mij ook vaak genoeg, alleen beland het dan niet in de prullenbak, maar gewoon op de grond of ergens achter ;)
    Fijn weekend!
    Lieve groetjes, Gelinda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een superleuke serie kaarten, ik vind ze allemaal geweldig. De allerleukste vind ik de tweede. Je hebt me zeker geïnspireerd met deze kaarten. Over verdwijnende mallen e.d. durf ik helemaal niets te zeggen ...... herkenbaar!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha wat een verhaal..... Zo heb ik al eens een stofzuigerzak uit moeten pluizen, ook zo'n leuk klusje ;-) Gelukkig is de mal weer compleet! En de kaartjes zijn weer super geworden, dat apekoppie op het rompertje vind ik wel heel leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat gaaf zijn je apenkaartjes, echt top!
    Ik heb dat ook wel eens gehad, dat ik een onderdeeltje kwijt raakte. Nu leg ik alle stansjes meteen weg op een bepaalde plaats op mijn werktafel en dat lijkt te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van die apen word je vanzelf vrolijk! Wat het zoeken naar kleine onderdeeltjes van stansen niet. Ik ben op mijn bureau ook regelmatig van alles kwijt. Meestal komt het wel weer te voorschijn. Laatst een keer niet. Prullenbak op z'n kop, stofzuigerzak leeggehaald, over de vloer op mijn knieën... niet te vinden... maar het kon gewoon niet weg zijn... uiteindelijk gevonden. Zat het onder zo'n magnetisch matje geplakt waar bijvoorbeeld de STAX van MFT op geleverd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh Miranda je hebt zulke leuke kaarten gemaakt! Zo vrolijk en de aapjes zijn inderdaad ook heel leuk op geboortekaartjes! Ze zijn echt super de slingerende aapjes! Zo ondeugend maar toch ook weer zo schattig dat je niet boos op ze kan worden haha! Wat een leuk verhaal hoe het rompertje tot stand is gekomen. Zo spontaan kunnen ideeën ontstaan ;) Vooral als het gezellig is haha! Uhm een tip? .... Wat ik doe: ik plaats na het stansen de mal meteen op zijn plek. Dat is bij mij een magneetfolder. Vooral bij de kleine onderdeeltjes is dat heel belangrijk want ze zijn inderdaad zo weg :( Misschien dat Maria iets kan met deze tip? Super lief dat je de vuilnis voor haar hebt doorzocht!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, ik herken mezelf helemaal in het verhaal van je moeder. Helaas is het allemaal mijn materiaal en kan ik de schuld niet op iemand anders steken, haha! Ik ben woensdag een workshop gaan geven en vond net voor ik vertrok een stempeltje niet... En een paar uur later weer wel. Maar genoeg over mij, terug naar jouw kaartjes! Superleuk met die aapjes! Gaat perfect voor een verjaardag! En het idee met het hoofdje is geniaal! Zou het ook gaan met het schaapje/hertje/vosje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet zo lachen om alle reacties! En ik heb al ideeën met de andere hoofdjes, gaat helemaal goed komen. :-)

      Verwijderen
  17. Wat een ontzettend mooie en grappige kaarten maak je. Via Pinterest kwam ik op je blog en word gelijk volger!!
    groetjes, Afke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow wat zijn ze weer geweldig Miranda! Lekker vrolijke boel met die (slingerende) aapjes! En wat een schrik, een onderdeel kwijt :o. Gelukkig weer teruggevonden! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Pff, ik kan me de stress voorstellen. Ik heb ook al eens de kruimeldief leeg gehaald, toch iets minder erg dan een vuilniszak of stofzuigerzak.
    Wat heb je gave kaartjes met de aapjes gemaakt, de eerste is echt favoriet. Je ziet ze al bijna verder slingeren.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn ze super leuk Miranda! Ik ben dol op die aapjes..
    Hele leuke & mooie kaarten maak je, ik hou ervan!

    Oeps, ik ken het probleem inderdaad.. zo miste ik gisteren nog het lijfje van de baby stans.. nergens meer te vinden. Na grondig zoeken vond ik het gelukkig weer, verstopt tussen mijn papier.

    Groetjes,
    Marjolein.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een super mooie kaarten. Die aapjes zijn echt te schattig. Het verhaal van je moeder is erg herkenbaar, maar het blijft toch erg leuk om met je moeder te freubelen.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, wie is hier nu de apenkop? (sorry Maria, haha!) Leuke serie weer, echt genieten om ff op je blog te neuzen!
    grt.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik maar denken...waar is nu die apenkop, maar je slaat de spijker op zijn kop...ik voelde mij ook een apenkop :)

      Verwijderen
  23. Leuk verhaal (door het happy end, natuurlijk) en hele vrolijke kaartjes. Echt supermooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een apekooi! Leuk! Ja dat van die zoekgeraakte stukjes mal, dat ken ik wel, altijd de apen daarvan de schuld geven! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Enige kaarten!! Zo geweldig leuk! Wat een mogelijkheden met die aapjes.
    En iets weten voor moeders die....hahahaha, ik ben zelf zo'n moeder die niet kon kletselen. Maar geloof me Miranda, het gaat over. Het is ene kwestie van vaak doen. Dus mijn advies: regelmatig met je moeder knutselen en als jij dan een oogje in het zeil houdt, gaat het op den duur steeds beter!
    Ik kwam ook al iets van je tegen bij Eline! Leuk!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou ik heb echt wat gemist in blogland!
    Wat een super gave creaties maak jij!
    Deze apen serie is toch gewoon te leuk! Ik ga je graag volgen en nog leuker, ik kan je ontmoeten op zaterdag 2 april op het bloggersplein, want daar sta ik zelf ook ( als ik nu nog durf te komen, nadat ik dit allemaal heb gezien)

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jaaaaa, leuk, die apenkoppen.
    Inderdaad leuke kinder-kaart-verjaardag-dingen.
    En die kop op de romper is echt heel erg leuk.

    Enne......wb je vraag.....GEEN IDEE!!! Ik vind het trouwens wel gek dat ik op het blog van je moeder niks hierover gelezen heb, whahahaaaa!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Daphne! Hahaha ja mijn moeder doet alsof er niets is gebeurd... Zij plaatst gewoon apenkoppen alsof het de normaalste zaak is dat alles compleet is. Nou, wel weten inmiddels allemaal wel beter! ;-)

      Verwijderen
  28. Wat een apenkoppen!! Ze zijn geweldig! Ik moet vanmiddag naar de stad en als ze deze mallen hier bij de hobbywinkel hebben, dan mag ik er één mee nemen van mijzelf... Liefst het hertje, maar de apen staan vlak daaronder. Helaas is onze hobbywinkel niet heel goed gesorteerd, dus even duimen! Jouw kaartjes zijn in ieder geval een goede inspiratiebron!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw....wat heb je super GAVE kaartjes gemaakt Miranda!
    misschien maak ik er nog eens eentje na hoor!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Haha, wat een toestanden allemaal hihi, O, ja, Nadine en ik hebben ook regelmatig contact over vermiste spulletjes...gelukkig vaak een onschuldig rolletje tape (iedere keer weer die tape!) of clearblock, maar toch. Terug gevonden in de auto, op het tuinpad...of helemaal niet...of idd toch tussen de eigen spullen haha. We zijn niet alleen druk met kaartjes maken lees ik al ;-))
    Je apencreaties vind ik heel erg leuk, super tof is beter verwoord geloof ik ;-)
    De eerste met de touwtjes is echt favoriet!
    Ik leg tegenwoordig, gelijk na gebruik de stans weer terug op z'n plek...het werkt!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik zag jou al grutten in die vuilniszak:) Ik moet eerlijk zeggen da tik ze gelijk na het stansen weer opberg in het betreffende doosje. (Ik heb ze allemaal in dvd dozen met magneetstrips; ideaal!)
    Je kaartjesl ik vind ze e-nig. Die aapjes zijn schattig! En wat een prachtig papier!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Haha, wat een leuk verhaal Miranda. Helaas is mijn moeder heel netjes bij het knutselen. Zij doet dat namelijk in haar huiskamer op tafel. Ik ben al door mijn man verbannen uit zijn werkkamer. We hadden ieder de helft van de tafel en de spullen in een grote Lundiakast. Helaas had hij steeds minder ruimte en lagen zijn spullen van school onder mijn knutselspullen. Nu heb ik een knutselkamer boven. De meeste dingen zijn keurig gerangschikt in dozen. Mijn bureau is echter een grote puinhoop. Daar raak ik van alles (tijdelijk) kwijt, omdat alles waar ik mee bezig ben op en achter elkaar ligt. De oplossing weet ik niet, want ik ben juist ook dingen kwijt als ik opruim, dan weet ik absoluut niet meer waar het ligt.
    Je kaarten zijn weer helemaal te gek!!! Superleuke apen-kaarten eb de apenkoppen-rompers zijn ook té leuk! Lieve groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!