zondag 1 juni 2014

Elara en de Clini Clowns

Eerder maakte ik een kaartje voor een speciaal meisje, Elara, en haar bijzondere ouders Erwin en Kimberley. Bij dit kaartje beschreef ik wat er zo speciaal is aan het gezinnetje. Na een turbulent jaar, wordt Elara op 15 juni 1 jaar. Haar papa en mama houden een blog bij waarop ze de ontwikkelingen rondom Elara en hun gezin bijhouden. Ze hebben het zwaar, maar blijven desondanks sterk. En positief! Een van de momenten die bij het gezin voor een mooie opfleuring hebben gezorgd, is een bezoek van de Clini Clowns aan Elara toen zij in het ziekenhuis lag. Een bijzondere ervaring voor haar, maar zeker ook voor haar ouders. Doordat Erwin en Kimberley over het mooie moment hebben geblogd, volgde een bijzondere samenwerking. De maand juni staat op de blog van Erwin, Kimberley en Elara in het teken van de Clini Clowns, maar alle internetpagina's van de Clini Clowns zullen in de maand juni ook in het teken staan van Elara. Hieronder staat zij op de foto met Toet, de zachte Clini Clowns-knuffel.


Ik werk zelf op een kinderdagcentrum voor kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking en jaarlijks komen de Clini Clowns bij ons op bezoek. En alsof dat nog niet leuk genoeg is, mag heel ons kinderdagcentrum ook nog eens eenmaal in het jaar op bezoek komen in de grote circustent waar een heel team van Clini Clowns een aantal hele leuke shows doet. Hierin is er voor de kinderen van alles te zien, te horen, te ruiken en te voelen! Heerlijk hoe enthousiast ze daarvan worden! En het is heel mooi om te zien hoe de kinderen eerst soms wat afwachtend zijn, maar daarna helemaal uit hun schulp kunnen kruipen door de leuke interactie met de clowns. 

Veel mensen weten wel wie de Clini Clowns zijn, maar wat ze precies doen en hoe belangrijk ze zijn voor de kinderen en hun ouders weet niet iedereen. Ik weet uit eigen ervaring hoe bijzonder een bezoekje van de Clini Clowns is. Het is voor de kinderen ontzettend leuk en ik kan me voorstellen dat wanneer een kind in het ziekenhuis ligt, een bezoekje voor een fantastische afleiding zorgt. Je even niet ziek voelen, de pijn vergeten, zorgeloos lachen en voor de ouders is het even het 'ziekenhuisgedoe' vergeten. Ik vind dat de Clini Clowns fantastisch werk verrichten, dus ik doe mee met Erwin en Kimberley om deze mensen en deze organisatie in de spotlights te zetten. Ik heb 'mijn' kinderen op het kinderdagcentrum er van zien genieten, maar via de filmpjes, de verhalen op de blog van Erwin en Kimberley heb ik ook gezien wat het met Elara doet. En dat wens ik nog vele, vele andere 'special needs' kinderen toe!

Wil jij de Clini Clowns ook een steunen in hun fantastische werk? Je kunt ze via de officiële website op verschillende manieren steunen. Dit kan op een uitgebreide manier door bijvoorbeeld vrijwilliger te worden of een actie op te zetten, maar ook heel eenvoudig door een eenmalige donatie, vaste donateur worden ofdoor het kopen van een leuk cadeautje in de webshop. Elke donatie, groot of klein, helpt de Clini Clowns weer op weg om heel veel andere ouders en kinderen blij te maken!

Meer info:
www.mamavanelara.nl
www.cliniclowns.nl
http://twitter.com/CliniClowns
https://www.facebook.com/CliniClowns


3 opmerkingen:

  1. Wat schitterend dat je hier aandacht aan besteed Miranda, ik sponsor ze al jaren iedere maand. Bij Nick komen ze ook regelmatig op school en eerst op het kinderdagcentrum. Ik hoop dat er veel mensen zullen zijn die ook iets willen betekenen voor de Clini Clowns want het is oh zo belangrijk dat ze kunnen blijven voortbestaan.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik bewonder je kaarten sinds een tijdje, maar je aandacht en gevoelens voor dit speciale meisje trok mij aan om haar blog te lezen... maar helaas doet deze het niet??? Misschien al verwijderd??

    Ik heb zelf geen ervaring met de cliniclowns, maar zal zeker eens een bijdrage doen na de schattige foto van Elara en je verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, bedankt voor je mooie bericht en wat fantastische dat je de CliniClowns naar aanleiding van mijn bericht wilt gaan steunen. Dank je wel! De mama van Elara blogt nog steeds heel fanatiek, maar inmiddels op een andere website: www.mamavanelara.nl Ik zal de link in mijn bericht even aanpassen, bedankt Imke!

      Verwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!