vrijdag 7 juni 2013

Spelen met tape #9: hoera

Er komen een aantal verjaardagen aan, dus ik moest aan de slag. Nu maak ik maar al te graag kaarten met tapejes, maar niet iedereen vind dit natuurlijk even leuk. Dus ik had mijn papiertjes maar weer eens tevoorschijn gehaald. Na ontzettend lang snijden, puzzelen en schuiven, was ik er nog niet uit. Zo vervelend. Dus ik heb die kaarten maar even aan de kant gelegd. Toen kwamen stiekem alsnog de tapejes tevoorschijn. En je raadt het waarschijnlijk al... toen ontstonden er zo twee kaarten. Ik had eerder al bedacht dat ik eens allerlei strookjes tape langs beide randen (of geheel rondom) van de kaart wilde plakken. Slechts wat letters, knoopjes en stikwerk erbij, en klaar was 'ie. Helaas noodgedwongen weer een (leuk) dubbel lijntje stiksels (ik noem het Sanne-steekjes), ik had weer eens ruzie met mijn naaimachine. Als ik recht langs het voetje glij met mijn papier, gaat het stikrandje alsnog steef. Grrrr! Een enkele schots en scheve lijn is niet heel charmant, dus dan maar een dubbele. Dan lijkt het nog alsof het zo hoort. ;-)



En die kaarten met papiertjes... die moeten nog afgerond worden.
Even wachten op inspiratie...


Fijn weekend!

Gebruikte materialen:
- Tape: Hema, Boekenvoordeel
- Letters: Zeeman
- Knoopjes

19 opmerkingen:

  1. Haha dat ken ik. Dan heb ik het idee al helemaal in mijn hoofd en dan nog lukt het niet.. Maar ze zijn erg leuk! Ik durf het nog steeds niet om stiksteekjes te maken op mijn kaarten (naaimachine is namelijk van mijn moeder ;-) Maar je kaarten zijn erg leuk!

    Groetjes Anna Laura
    madebyannalaura.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk weer deze tapekaartjes, tja, het zit er zo ingebakken bij jou kennelijk dat het gewoon vanzelf lijkt te gaan en die andere 2, ook al zijn ze nog niet af, zijn nu al leuk, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het lijkt inderdaad zo dat het zo hoort Miranda, ik vind ze in ieder geval superleuk geworden, super zijn ze weer. En je zal zien dat je inspiratie voor die andere 2 kaartjes opeens weer terug is. Ben benieuwd hoe die uiteindelijk gaan worden.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan weer zeg, en je Sanne steekjes kunnen prima, ziet er super uit. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe leuk, die tapekaartjes!!!
    Die andere layouts komen vast ook wel goed, ben benieuwd wat het wordt!
    Gr.!neke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Scheef is veel leuker dan recht ha ha. Ik vind de kaartjes geweldig!
    Groetjes,
    Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tapejes kaarten zijn weer super, en dat gaan die
    anderen vast ook worden !

    Een gezellig (knutsel)weekend gewenst ☺
    En lekker van de zon genieten ☼
    Lieve grtjsss Erica xox
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave kaartjes!!! Leuk zo met die tapejes en die dubbele stiksels maken het helemaal af.
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende kaartjes en al lezend zie ik het al voor mij hoe je aan het worstelen bent met de naaimachine. Gelukkig kan alles dus een scheef steekje is geen probleem. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaartjes. Ik vind het juist wel iets stoers hebben als de stikrandjes niet recht lopen.

    Groetjes Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Idd Sanne. Grappig. Geeft een tof effect. Erg leuk zo het tape. En ja soms....komt er niet uit wat je in je hoofd hebt. Soms een paar dagen later, ben je zo klaar! Heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hopelijk komt je inspiratie voor de kaarten weer terug, het is heel herkenbaar, al lukt het niet gewoon weg leggen en aan iets beginnen wat je wel af kunt maken. De tape- jes kaarten zijn leuk, en ook het stiksel gast heel goed. Nog een creatief en inspiratievol weekend gewenst. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaaf hoor, juist veel leuker met nonchalant stikwerk bij de al verder strakke vormen. Je inspiratie komt vast wel weer, ik heb nu ook zo'n periode, ook niet zoveel zin. Het weer is er ook niet naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke kaartjes weer! En ik vind het er net leuker uitzien als de stikrandjes scheef lopen. Anders lijkt het zo 'geforceerd en gemaakt'. Ik ben benieuwd wat er gaat komen van jouw papiertjes-kaarten. Die lijken mij om de één of andere reden ook altijd moeilijker en moeilijker te worden.
    Groetjes
    **Evi**

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sanne-steekjes, leuk! Hihi. Ik vind het erg leuke kaartjes. Lekker vrolijk. Ja, die inspiratie is bij mij ook even ver te zoeken. De tijd ook trouwens.

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Miranda,

    Ik las je reactie op je blog en moet je helaas teleurstellen: ik heb vrij weinig pinterest ideeën op mijn bruiloft in werking gesteld. Wel een boeket laten maken op basis van een boeket op pinterest en ook de sterretjes na afloop, dat was super tof. Het was vooral heel veel inspiratie op doen en lekker dromen... zal binnenkort nog wat foto's plaatsen, we krijgen ze morgen te zien, spannend! Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gaaf zeg! Heel tof! En ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je andere projectje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Miranda, ik vind dit soort stiksels juist moeilijk ... knap hoor dat je dit zo kan. Mooie kaartjes weer hoor, lekkere frisse kleurtjes. Groetjes Yolanda B)

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!