donderdag 22 januari 2015

Themadag #43: Oprechte deelneming

Vandaag weer een aantal kaarten uit de productieve 3-daagse.

Condoleance kaarten heb ik liever alvast op voorraad liggen, want eentje maken als het echt nodig is vind ik vaak lastig. Een makkelijk model produceerde ik meteen in meervoud, zodat ik er ook meteen een aantal heb voor de verkoop. Ik ben sowieso al niet van de poespas, maar voor dit soort gelegenheden al helemaal niet. Geen bijzondere kaart qua opmaak (iedereen kan deze maken!), maar ik vind ze zo mooi in hun eenvoud. 

Het mooie papier is van de Boekenvoordeel, toen ik het een hele tijd terug kocht wist ik al dat deze gebruikt zouden gaan worden voor dit soort kaarten. (Misschien voeg ik later nog twee of drie pareltjes toe achter de tekst, om de ruimte op te vullen.)





En dan nog twee met een andere opmaak, inspiratie kwam HIER vandaan.



Ik heb de bovenste 3 kaarten in tweevoud gemaakt, drie bewaar ik er zelf en de rest was bedoeld voor de verkoop. Nog voor ze online kwamen waren ze al verkocht, dus ik kan binnenkort weer aan de slag. Na deze sobere serie komt er a.s. maandag een washi-vijf-daagse aan!

Gebruikte materialen:
- Papier: Boekenvoordeel
- Tekst; Joy!Crafts
- Lint

11 opmerkingen:

  1. Mooie kaartjes, ze blijven lastig, maar het is jou goed gelukt. Ik vind de onderste 2 het mooiste maar het papier is echt prachtig en komt bij de bovenste het mooiste uit. Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn mooi! Ben erg benieuwd naar je washi-5-daagse!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind die onderste twee echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stijlvolle kaarten. Je hebt er mooi papier voor gebruikt. De gescheurde kaartjes hebben mijn voorkeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn mooi. Ik vind het altijd lastig om zulke kaartjes te maken, ik ben bang dat ze of te druk, of juist weer te saai zijn. Vaak als ik een ontwerp heb dat werkt, maak ik hem gewoon een aantal keren, zodat er meteen een voorraadje is. Ik heb ook vaker condoleance kaarten gemaakt met scheuren en een vriendin van mij merkte op dat dat symbolisch ook heel sterk is: iemand is vaak weggescheurd uit je leven.
    Nogmaals, ik vind dit mooie kaartjes. Uit ervaring weet ik hoe 'saai' het is om alleen maar kaartjes met een zwarte rand te krijgen, een gemaakt kaartje (of mensen het nu zelf gedaan hebben of gekocht van iemand die ze zelf maken) doet toch meer.
    Zo, wat een verhaal. Maar ik vind ze dus echt mooi ;-)
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi in hun eenvoud! De onderste 2 vind ik net wat aparter, die spreken mij erg aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel stijlvolle serie! De onderste twee zijn prachtig!

    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind je kaartjes heel mooi. Er hoeft niet veel op, helemaal gelijk. De onderste twee vind ik ook heel stijlvol! Die vind ik het mooist. Het doet me denken aan leven dat afgescheurd is. Of ga ik nu te diep?
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stijlvolle kaarten. Mooi papier ervoor. Ik verheug me nu al op je washi-kaartjes! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie serie en de laatste twee zijn supermooi!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen

In verband met spam modereer ik elke reactie. Na mijn goedkeuring verschijnt je bericht vanzelf op mijn blog. Bedankt voor je reactie!